Künye Günün Haberleri Sitene Ekle Ana Sayfa Yap Üye Ol Üye Girişi İletişim
  KURAN ÇALIŞMALARI     SÜNNET-HADİS     İSLAM DÜŞÜNCESİ     HUKUK-İKTİSAT-FIKIH     USÛL-METODOLOJİ     DİNLER TARİHİ     KİTABİYAT  

Arama

M.Beşir Eryarsoy Hocamızla Demokrasi Üzerine Röportaj

Atasoy Müftüoğlu / Tarihsel Zamanları Etkilemek

Kürşad Atalar'la Toshihiko İzutsu ve oryantalistler üzerine...

İnsan ve İstibdâd / Abdurrahmân Kevâkibî

Düşüncenin Okullaştırılması ve 21.Yüzyılda Müslümanların Geleceği / Kürşat Atalar


Guenon neden Hint'e yoğunlaştı? / Guenon'u keşfetmeliyiz!
Rene Guenon, 1911 yılında İsveçli bir sanatçı olan Ivan Agueli vesilesi ile müslüman olur ve…
09/08/2010 / 08:47

Rene Guenon hakkında konuşmaya nerden başlarsak başlayalım bir âmânın bir fili anlatmasından başka bir manaya gelmez söylediklerimiz. Fakat site olarak 2 senedir hakkında pek bir şey söylemediğimiz Rene Guenon’a dair doğru yanlış bir şeyler söylememiz gerekiyor sanırım. Belki ismini zikrettiğimiz kitabı ilgi görür, belki meraka vesile olur ve en çok istediğimiz; işi bilen birine denk gelir de tashihi yapılır bu haberin.Rene Guenon

Gençlik çağlarından itibaren geleneksel ilimlere ilgi duymuş olan Guenon, 1911 yılında İsveçli bir sanatçı olan Ivan Agueli vesilesi ile müslüman olur ve yine aynı vesile ile Şazeli tarikatına bağlanır, Abdülvahid Yahya ismini alır. ‘Gelenek’in her çeşidi Guenon’un ilgi alanıdır. İnisiasyona, maneviyata önem verir; madde merkezli düşünceyi ise her eserinde çok sert bir şekilde eleştirir.

Nerede duruyoruz? Nerede durmamız gerekiyor?

Geleneksel ilimleri anlatmaya Hint düşüncesinden başlayan Guenon, en kapsamlı eserlerinden birisi olarak kabul edilen fakat Türkçe’ye bir kısmı çevrilmiş olan Introduction Générale A L'étude Des Doctrines Hindoues (Hindu Doktrini Çalışmalarına Giriş) isimli eserini 1921 yılında yayınlar. Bundan sonra yayınladığı birçok kitap ve makale Hint düşüncesi, geleneksel ilimler, manevi ilimler ve modern dünya konularını içerir. Modern Dünya’nın Bunalımı ve Niceliğin Egemenliği ve Çağın Alametleri kitapları nerede durduğumuzu, nerede durmamız gerektiğini, bugün yaşananların doğru ve yanlış yönlerini sert ve yalın bir dille anlatır.

Rene Guenon‘Gelenek’in önemi Guenon’un yapıtlarının merkezinde bulunur. ‘Gelenekselcilik’ ismiyle meşhur olan hareketin (Frithjof Schuon ve A. Coomaraswamy ile beraber) üç sacayağından birisidir Guenon. Gelenek düşüncesi ile sıkı sıkıya bağlı olduğunu sürekli vurguladığı inisiasyon (İslamî inisiasyona ‘tasavvuf’ da diyebiliriz) düşüncesini vurgular. Geleneksel düşünce tarzını, geleneksel ilimleri ve sanatları açıklarken en çok bu kavrama başvurur, en çok bu kavrama vurgu yapar.

Bize, bizim unuttuğumuz ya da gizliden gizliye sürdürdüğümüz bir dünyanın önemini anlatır Guenon her yapıtı ile.

Neden Hint düşüncesi?

Doğuda geleneksel yöntemlerin hâlâ bulunabildiğine inanan Guenon, bu nedenle geleneği olanı hep doğu gelenekleri üzerinden anlatmıştır. Hint düşüncesini ise kendisine merkez seçmiştir bu konuda. Hint düşüncesinin, maneviyat ve inisiasyon noktasında çok kapsamlı bir literatüre sahip oluşu, maddi dünyaya tam zıt bir şekilde maneviyat üzre kurulmuş olması Guenon’a geniş bir alan açmıştır ve Guenon bu alandan elinden geldiğince istifade etmiştir. Martin Lings’in ifadesiyle Guenon, Hint düşüncesini bir araç olarak kullanmıştır; batıya maneviyatın ne olduğunu anlatmak için, geleneğin ne olduğunu anlatmak için bir araçtır Hint düşüncesi onun nazarında.Rene Guenon ve Frithjof Schuon

Dünyaya sadece eserlerini bıraktı

Guenon’un en büyük özelliği, düşündüğü gibi yaşamasıdır sanırım. Guenon, 30 yılında Fransa’dan Mısır’a geçmiş ve münzevi bir hayat yaşamıştır. Geleneksel bir şekilde yaşamış/yaşamaya çalışmıştır. Yüzlerce makalesi bulunsa da hayatı hakkında bilgiye ulaşmak imkânsıza yakındır Geunon’un. Birçok makalesini burada yazmıştır. Burada yaşadığı süre içinde yine, birçok kişi ile mektuplaşmış ve yüz yüze görüşme imkânı bulmuştur.

1951 yılında Mısır’da vefat ettiğinde, ardında sadece eserlerini bırakmıştır. Hatta mezarının yeri bile büyük uğraşlar sonucunda bulunabilmektedir.

Rene GuenonGuenon’un eserleri ancak 1980 yılından sonra Türkiye’de görülmeye başlanmıştır. Bunun öncesinde ise muhtelif dergilerde bazı yazılarının tercümesi görülebilmektedir. Hazretin birçok kitabı ve makalesi Türkçe’de bulunmamaktadır, tercüme edilenler ise [zannımca] birçok noksan barındırmaktadır.

20. yüzyılın ilk yarısında, batı düşüncesinin yavaş yavaş eleştirilmeye başlandığı bir dönemde çok daha derinden gelen ve direk batı düşüncesinin temellerini hedef alan eserleri ile Guenon’un eserleri, vefatı üzerinden 60 yıl geçmesine rağmen halen okuyanların ufkunu açmaktadır. Ümidim ve duam 21. yüzyılda yeni Guenonlar yetişmesidir.

38 Yorum

Diğer Haberler

Ahlak-Din İlişkisi / Ayetullah M.T.Misbah

Proudhon mu Behlül Dânâ mı? & Kölesin Sen Erkek!

İlim ile Bilim arasında / Bilim,İslam'ın nesi olur?

M. Foucault ve düzenin reddi / Arsen Ceyhan

İzmirli İsmail Hakkı'nın "Angilikan Kilisesine Cevap" Adlı Eserinde Aklın değeri

Batı Düşüncesini Modernliğe Taşıyan St.Augustin

Frantz Fanon ve kara talihimiz

İslamî Devlet'ten Medenî Devlete / Ali Rıza Akgün

Fıtrat : İnsanın Ontolojik Altyapısı / Haydar Öztürk

Kürşad Atalar ile "Batının Kaynakları" üzerine

Doğu ve Batı sorusuna binaen / Ali KAYA

Guenon neden Hint'e yoğunlaştı? / Guenon'u keşfetmeliyiz!

Hayatta İki İrade mi var? / Ali Kaya

Adalet / İbn Arabi

Deginiler.../ Ali Kaya

Varoluşçuluk

İdealizm

Ali Şeriati'nin Mirası-2 / Ali Kaya

Ali Şeriati'nin Mirası / Ali Kaya

Düşünce Terzisi : Muhammed Abid El Cabiri

Psikoloji ve Tasavvuf Açısından Rüyalar
   
YAZARLAR  

Erhan Koç

Cengiz Duman

Mustafa Büyüksoy

Ömer Faruk Karataş

Adem İnce

Ferhat Özbadem

Nurullah Erkoç

Kalem sûresinde "Bahçe Sahipleri" kıssası
29/01/2014 - 10:36

SÖYLEŞİ  

'Türkiye İslam'ı sekülerleştirmemeli, sekülerliği İslam'laştırmalı' Mevlana Vahiduddin Han

Hindistanlı düşünür ve barış eylemcisi Mevlana Vahiduddin Khan geldiği Türkiye'de Timetürk'ün sorularını cevaplandırdı. Khan: 'Türkiye İslamı sekülerleştirmemeli, sekülerliği İslamlaştırmalı' dedi.

EDİTÖRDEN  

Islah ve İhya : Fikribeyan 3 yaşında

Mümin olmak: Bize bazı belli başlı görevler üstlenmemizi gerektirir. Bu görevler zaman ve şartlar ekseninde Öncül olma yönünden değişiklik gösterir. Çağımız putperestliğinin Doğu. Batı, Asya, Afrika gibi değişik coğrafyalarda değişik tezahürlerini görmemizi ve tahlil etmemizi iletişim araçları vasıtası ile kolayca tahlil etmemizi değerlendirmemizi sağlamaya yönelik ciddi bir iletişim çağı olduğu hesaba katılırsa biz Müslümanların bu iletişimden ve onun getirilerinden faydalarından mesul olduğumuz gerçeğini bize yansıtır.

İKTİBAS  

Prof.Dr.Yasin Aktay

Prof.Dr.Saffet Köse

Prof.Dr.Şinasi Gündüz

M.Beşir Eryarsoy

Prof.Dr.Ahmet Ağırakça

Prof.Dr.Tahsin Görgün

Prof.Dr.İbrahim Sarmış

Prof.Dr.Sönmez Kutlu

Prof.Dr.Hayri Kırbaşoğlu

Muhammed Abid Cabiri

M.Muhtar eş-Şankiti

Dr.Muhammed Ammara

"SÖMÜRGECİLİĞİN KEŞİF YOLU" ORYANTALİZMİN KLASİK SOSYOLOJİYE ETKİLERİ
05/02/2010 - 17:07

VİDEOLAR  

Şehid Seyyid Kutub belgeseli (Video)

"Gelenek ve Modernite arasında İslam" Ebubekir Sifil - R.İhsan Eliaçık (1)

"Gelenek ve Modernite arasında İslam" Ebubekir Sifil - R.İhsan Eliaçık (2)

"Gelenek ve Modernite arasında İslam" Ebubekir Sifil - R.İhsan Eliaçık (3)

"Gelenek ve Modernite arasında İslam" Ebubekir Sifil - R.İhsan Eliaçık (4)

"Gelenek ve Modernite arasında İslam" Ebubekir Sifil - R.İhsan Eliaçık (5)

 
 
Künye Günün Haberleri Sitene Ekle Ana Sayfa Yap Üye Ol Üye Girişi İletişim

Copyright © 2009 FİKRİ BEYAN
Sitemizdeki yazı, resim ve haberlerin her hakkı saklıdır.
İzinsiz, kaynak gösterilmeden kullanılamaz