Künye Günün Haberleri Sitene Ekle Ana Sayfa Yap Üye Ol Üye Girişi İletişim
  KURAN ÇALIŞMALARI     SÜNNET-HADİS     İSLAM DÜŞÜNCESİ     HUKUK-İKTİSAT-FIKIH     USÛL-METODOLOJİ     DİNLER TARİHİ     KİTABİYAT  

Arama

M.Beşir Eryarsoy Hocamızla Demokrasi Üzerine Röportaj

Atasoy Müftüoğlu / Tarihsel Zamanları Etkilemek

Kürşad Atalar'la Toshihiko İzutsu ve oryantalistler üzerine...

İnsan ve İstibdâd / Abdurrahmân Kevâkibî

Düşüncenin Okullaştırılması ve 21.Yüzyılda Müslümanların Geleceği / Kürşat Atalar


Doğu ve Batı sorusuna binaen / Ali KAYA
Batı dediğim cografi terimden öte;özellikle sanayi devriminde sistematize olmuş;evrensel işleyişin içerigiyle ilgili argumanlardır... Doğu ise;farklılaşmalarla birlikte;dünyaya daha farklı bakma öz ve eylemidir...Doğu toplumlarında batı;batıda dogu her zaman mündemiçtir...
02/10/2010 / 12:30

Batı dediğim cografi terimden öte;özellikle sanayi devriminde sistematize olmuş;evrensel işleyişin içerigiyle ilgili argumanlardır...
Doğu ise;farklılaşmalarla birlikte;dünyaya daha farklı bakma öz ve eylemidir...Doğu toplumlarında batı;batıda dogu her zaman mündemiçtir...
kısa yazılarımda bu içiçelik bulunmaktadır...İnsan oluşluluk;olma süreci kazanılan nihai erdem,tarihsellik;tarihi dönemin belirleyiciliği anlamındadır..Zeka tabiki;tüm bileşimleriyle etkin bir sebebtir..ancak akraba evliliğine kökten yaklaşım tutarsızdır;Sanat-estetik ;ancak ontolojik yerini buldugu zaman gerçek varlıgını kazanır...
Şeriati;toplumsal süreci;bagımsız bir şekilde sorgulayarak,kararlar alan bir insandır...Tarihsel belirleyicilik-cebr ve seçim üzerinde durur...Belki bakması bu ndenledir...
Düşünürseniz;takdir edersinizki;sosyal yapının homojenik agırlıgı,toplumsal hadise ve evreleri belirler..Şeriati;bu baglamda bir islam sosyolojisi kurmak istemiştir...
Hegel-Spengler-Toynbe ve Marksın tarih felsefesi ile Şeriatiyi kıyaslamanızı öneririm....Benim için;bir tabudan öte;yaklaşım geliştirme açısından önemli bir simadır...
Nesnel herhangi bir sosyal durum;keyfi yaklaşımlardan öte;sosyal yapısının yeri ve yönüyle anlaşılabilir...Rus devrimi-Türk devrimi-Fransız devrimi-İran devrimi -Amerikan devrimi ;hangi sonuçlar üretmiştir...
Estetik-sanat ve bilimum hadiseler bu minvalde dönerler...sosyal yapının yeri ve yönü hangi kıstaslarla belirlenir?
Tarihsellik incelemeleri bu bakımdan önemlidir...Bakış açılarını incelemek gereklidir...
Tarihi sosyal dönemler;3e ayrılır...
ilk toplumlar
tarım dönemi
ve sanayi dönemi....
Hani tüm bu dönemler;her süreçte yok olurlar demiyorum...Nesnel sonuçlar bakımından böyledir aynı zamanda...
Modernistler;gelişim evrelerini,malumunuz üzere kronolojik olarak ortaya koyarken;ben ana perspektifin insanbilim olmasını savundugumu belirttim....Belli başlı toplum-insan ve siyasa modellerini incelemelerimde esas aldım...
Hangi ve nasıl tip?
tip derken kafanız karışmasın....Sosyal tiplemeler....Ekonomik-hukuki-dini tiplemeler...
Ortaya çıkan sonuçlar itibariyle ve ütopyası ve imanı ile....Neyi temsil ediyorlar,hayat planında....
Niye eksisyantalizmden örnekler veriyorum hiç düşündünüzmü?
eksisyantalizm batının gelecegi nihai evredir en olumlu manada...Ama Camusu-Sartreyi-Heideggeri-Marksı dünyanın koflugu neticesiyle arayışa sürükleyen anlayıştır...
Duygu nasıl tarif edilebilir bu argumanlarla?mekanik tasavvurları aşabilirmi;yaşanan durumu sürekli onaylar...
sürekli strateji besler duyguyu....Sen Anadolunun mistizmi ile dolusun...Arabesk söyler durursun...
Varlıgının bile farkına varamazsın,tarihsel varlıgının....
Şimdi şöyle örnek vereyim;avrupada hızla gelişen bir sol parti var,homoseksüellikle sosyalizm birlikteliğini savunan..
gelecekleri aşama budur...
Duygu ve estetik kırılmalardır bunlar...hastalıktır tedavisi gereklidir....ayrı...kapitalizmin gelecegi aşama budur...
bakın ahlaki sosyalizm ne tehdit altındadır...komünalizm fikriyati bu baglamda ne derece estetiktir?
Burjuva tarzının çelişkilerinin üst duygulanmaları netiicesiyledir bunlar....Faşizm işte buradan hayat bulur...
hiç düşündünüzmü bunları?nasıl bakıyoruz nasıl düşünüyoruz hayret?küçük bir kesite gözümüzü dikip kof kof bakıyor yorumlar üretiyoruz...
Bu toplum şimdi ne haldedir?bir fikriyatın mündemiç oldugu potansiyel durum vardır ve zamanla ortaya çıkar...
yok çıkmamışsa veya farklı yönlerden çıkıyorsa;iyi etüd edilmelidir...
Korku salmak ne kadar ayıptır...benim insan olabilen herkese saygım vardır..bir toplum toplumsal çehresine uygun bir sistemle kurtulur..kapitalizmle filan degil...kapitalizm orjinal bir şey degilki...
Yunan-Hint-Çin-Mısır-Sümer ilahları ve sosyal yapısını inceleyiniz...Onun en düzenli halidir...Herhangi bir islam toplumununda;içerisinde ilkel ve orta düzeyinde bulunur...
Bireyci ve sosyal liberalizm üzerine bina edilir...İran-Osmanlı veya Arap müslümanlarındaki;hiyerarşik ve katmansal-sınıfsal yapılanmalarlada ilişkindir...
Endüstri devriminden sonra;içerige baglı merhaleler geliştirilmiştir...

14 Yorum

Diğer Haberler

Ahlak-Din İlişkisi / Ayetullah M.T.Misbah

Proudhon mu Behlül Dânâ mı? & Kölesin Sen Erkek!

İlim ile Bilim arasında / Bilim,İslam'ın nesi olur?

M. Foucault ve düzenin reddi / Arsen Ceyhan

İzmirli İsmail Hakkı'nın "Angilikan Kilisesine Cevap" Adlı Eserinde Aklın değeri

Batı Düşüncesini Modernliğe Taşıyan St.Augustin

Frantz Fanon ve kara talihimiz

İslamî Devlet'ten Medenî Devlete / Ali Rıza Akgün

Fıtrat : İnsanın Ontolojik Altyapısı / Haydar Öztürk

Kürşad Atalar ile "Batının Kaynakları" üzerine

Doğu ve Batı sorusuna binaen / Ali KAYA

Guenon neden Hint'e yoğunlaştı? / Guenon'u keşfetmeliyiz!

Hayatta İki İrade mi var? / Ali Kaya

Adalet / İbn Arabi

Deginiler.../ Ali Kaya

Varoluşçuluk

İdealizm

Ali Şeriati'nin Mirası-2 / Ali Kaya

Ali Şeriati'nin Mirası / Ali Kaya

Düşünce Terzisi : Muhammed Abid El Cabiri

Psikoloji ve Tasavvuf Açısından Rüyalar
   
YAZARLAR  

Erhan Koç

Cengiz Duman

Mustafa Büyüksoy

Ömer Faruk Karataş

Adem İnce

Ferhat Özbadem

Nurullah Erkoç

Kalem sûresinde "Bahçe Sahipleri" kıssası
29/01/2014 - 10:36

SÖYLEŞİ  

'Türkiye İslam'ı sekülerleştirmemeli, sekülerliği İslam'laştırmalı' Mevlana Vahiduddin Han

Hindistanlı düşünür ve barış eylemcisi Mevlana Vahiduddin Khan geldiği Türkiye'de Timetürk'ün sorularını cevaplandırdı. Khan: 'Türkiye İslamı sekülerleştirmemeli, sekülerliği İslamlaştırmalı' dedi.

EDİTÖRDEN  

Islah ve İhya : Fikribeyan 3 yaşında

Mümin olmak: Bize bazı belli başlı görevler üstlenmemizi gerektirir. Bu görevler zaman ve şartlar ekseninde Öncül olma yönünden değişiklik gösterir. Çağımız putperestliğinin Doğu. Batı, Asya, Afrika gibi değişik coğrafyalarda değişik tezahürlerini görmemizi ve tahlil etmemizi iletişim araçları vasıtası ile kolayca tahlil etmemizi değerlendirmemizi sağlamaya yönelik ciddi bir iletişim çağı olduğu hesaba katılırsa biz Müslümanların bu iletişimden ve onun getirilerinden faydalarından mesul olduğumuz gerçeğini bize yansıtır.

İKTİBAS  

Prof.Dr.Yasin Aktay

Prof.Dr.Saffet Köse

Prof.Dr.Şinasi Gündüz

M.Beşir Eryarsoy

Prof.Dr.Ahmet Ağırakça

Prof.Dr.Tahsin Görgün

Prof.Dr.İbrahim Sarmış

Prof.Dr.Sönmez Kutlu

Prof.Dr.Hayri Kırbaşoğlu

Muhammed Abid Cabiri

M.Muhtar eş-Şankiti

Dr.Muhammed Ammara

"SÖMÜRGECİLİĞİN KEŞİF YOLU" ORYANTALİZMİN KLASİK SOSYOLOJİYE ETKİLERİ
05/02/2010 - 17:07

VİDEOLAR  

Şehid Seyyid Kutub belgeseli (Video)

"Gelenek ve Modernite arasında İslam" Ebubekir Sifil - R.İhsan Eliaçık (1)

"Gelenek ve Modernite arasında İslam" Ebubekir Sifil - R.İhsan Eliaçık (2)

"Gelenek ve Modernite arasında İslam" Ebubekir Sifil - R.İhsan Eliaçık (3)

"Gelenek ve Modernite arasında İslam" Ebubekir Sifil - R.İhsan Eliaçık (4)

"Gelenek ve Modernite arasında İslam" Ebubekir Sifil - R.İhsan Eliaçık (5)

 
 
Künye Günün Haberleri Sitene Ekle Ana Sayfa Yap Üye Ol Üye Girişi İletişim

Copyright © 2009 FİKRİ BEYAN
Sitemizdeki yazı, resim ve haberlerin her hakkı saklıdır.
İzinsiz, kaynak gösterilmeden kullanılamaz