Künye Günün Haberleri Sitene Ekle Ana Sayfa Yap Üye Ol Üye Girişi İletişim
  KURAN ÇALIŞMALARI     SÜNNET-HADİS     İSLAM DÜŞÜNCESİ     HUKUK-İKTİSAT-FIKIH     USÛL-METODOLOJİ     DİNLER TARİHİ     KİTABİYAT  

Arama

M.Beşir Eryarsoy Hocamızla Demokrasi Üzerine Röportaj

Atasoy Müftüoğlu / Tarihsel Zamanları Etkilemek

Kürşad Atalar'la Toshihiko İzutsu ve oryantalistler üzerine...

İnsan ve İstibdâd / Abdurrahmân Kevâkibî

Düşüncenin Okullaştırılması ve 21.Yüzyılda Müslümanların Geleceği / Kürşat Atalar


İslami Kimlik İnşası / Ramazan Kayan
Konferansta, genel olarak Müslüman şahsiyetin oluşumundaki engeller ve İslami kimlik inşasının önemi üzerinde duran Kayan; 30 yıl öncesine kadar, Türkiye’de İslami hareketi yok eden ve İslam’ı tehdit eden tehlikeleri saymaya kalktığımızda Komünizm, Kapitalizm, Emperyalizm, Kemalizm… v.s. gelirken, günümüzde bu tehlikelerin yerini tembelizm, konforizm, kariyerizm, tatilizm, paraizm, egoizm, pragmatizm, hedonizm, sekülerizm ve oportünizm gibi düşüncelerin aldığını belirtti.
08/05/2011 / 17:47

İstanbul Sultanbeyli’de faaliyet gösteren Mektep Eğitim Derneği’nin her yıl düzenlediği ve bu yıl dördüncüsü yapılan “Çocuk Kitapları Şenliği”nin Cuma günkü açılışında Ramazan Kayan konferansı vardı.

Saat 18:30’da başlayan konferansta, genel olarak Müslüman şahsiyetin oluşumundaki engeller ve İslami kimlik inşasının önemi üzerinde duran Kayan; 30 yıl öncesine kadar, Türkiye’de İslami hareketi yok eden ve İslam’ı tehdit eden tehlikeleri saymaya kalktığımızda Komünizm, Kapitalizm, Emperyalizm, Kemalizm… v.s. gelirken, günümüzde bu tehlikelerin yerini tembelizm, konforizm, kariyerizm, tatilizm, paraizm, egoizm, pragmatizm, hedonizm, sekülerizm ve oportünizm gibi düşüncelerin aldığını belirtti.

Kayan; “İslam davası samimiyet ister, ciddiyet ister, çalışma ister. Din Allah’la akidleşmedir ve bu akde ihanet edilmemelidir. Allah ile olan akdimizi sulandırıyoruz. Bu noktada nefis ve Şeytan’ın tuzağına düşüyoruz. Günümüzde bir çok dava adamında gittikçe beliren bir laçkalaşma var. Giderek duyarsızlaşıyorlar. İslam sıradanlaşıyor, din marjinalleştiriliyor. Ortada tam bir gayri ciddi durum var. Bu ciddiyetsizliklerden bahsedeceğim bugün sizlere…”  diye devam ettiği konuşmasında bu ciddiyetsizlikleri şöyle dile getirdi;

1)      Dini yorumlamada ciddiyetsizlik:

İlgili/ilgisiz herkes, doğru/yanlış demeden yorum yapar oldu. Her türlü konuda, “Bunu uzmanına sorduk! Bakın bu konuda uzmanlar ne diyor?” diyenler, sıra İslam’a geldiğinde  uzman aramıyorlar. Bu konunun da uzmanı Kur’an ve Sünnet’tir. Onlara neden sorulmuyor?

ramazankayan1.jpg

2)      Fıkıhta  ciddiyetsizlik:

Herkes günümüzde TV’lara çıkıp fetva verme peşinde. Bir hocadan alamadığınız fetvayı bir başkası size rahatlıkla verir oldu. Bu işin denetleyicisi de olmadığından, bu noktada adeta İslam sahipsiz kalmaktadır.

3)      İbadetlerde ciddiyetsizlik:

Namazlarımızı hep son dakikada eda eder olduk. Alelacele bir ibadet anlayışı var. Sünneti neden terk ettiğimiz eleştirildiğinde, “Zaten farzları ancak yetiştiriyorum!” cevabını veriyoruz.

4)      Ahlak anlayışında ve davranışlarda ciddiyetsizlik:

Önceden birer Müslüman olarak bizlerin ahlakımıza, cömertliğimize, mertliğimize imrenenler vardı. Önce aile hayatında başlayan ahlak dışılık, ticarette de yerini aldı. Alımda ve satımda diğer herkesin ahlak değerleri ile donanmaya başladık. Bizlerin ahlakının nasıl olmsı gerektiğini mi unuttuk?

5)      Haram ve Helal konusunda ciddiyetsizlik:

Daha önceden annelerimiz bizlere “Aman evladım bizim boğazımızdan haram lokma geçmedi, sen de dikkat et! Az olsun ama helal olsun.” derlerdi. Şimdi hiç böyle bir algı kalmadı. Allah korkusu yerine kınamacının kınamasından korkulur oldu. Faiz konusunda gelinen nokta bellidir. Müslümanlar çeşitli sıkıntılarını bahane edip faize bulaşıyor.

ramazankayan2.jpg

Müslümanlar günah işlemiş olabilir. Bunda ısrar etmedikçe, tövbe edip uzaklaşıldığı müddetçe Allah’In bu günahlarımızı affedeceği umulur. Ancak, bırakın terk etmeyi, kalbimizde bu işin sıkıntısını hissetmez olduk. Herkes halinden memnun bir vaziyete girdi. Tövbe yerini özeleştiriye bıraktı. Özeleştiri, kişinin kendi kendine yaptığı hesaplaşmadır. Tövbe Rabbimize karşı aramızdaki hesaplaşmadır. Günahta ısrar etmenin adı “şeytanlaşma”dır.

6)      Kadın erkek İlişkilerinde ciddiyetsizlik:

Hanımlara ve beyefendilere baktığımız zaman, bu konuda eskisinden çok  daha fazla rahat hareket ettiklerini görüyoruz. Tabii ki Allah’ın helal kıldığını haram kılmak değil derdimiz. Ancak Kur’an’ın getirdiği kırmızıçizgilerle kimse oynamamalı. Herkes bu sınıra riayet etmelidir.

Öyle hanımlar biliyorum ki, kendisi bizzat başörtüsü ilgili birsürü sıkıntı çektiği halde, sanki iş kendi kızına gelince durum değişmiş gibi hareket ediyor. Haremlik-selamlık konusunda fazlasıyla hassas olan erkekler; iş sahibi patronlar olduklarında, manken gibi bayanları kullanmaya, onlarsız iş yapamamaya başladılar. Yeni nesil için bu durum kaygı vericidir.

7)      Para ile ilişkilerde ciddiyetsizlik:

Darlıktan varlık günlerine geçince, para ile de imtihan olmaya başladı Müslümanlar. “Paranın açamayacağı kapı yoktur! Para’nın dini imanı olmaz.” gibi sözler  ‘Para gelsin de nasıl gelirse gelsin.’  zihniyetinin birer ürünüdür. “Paralı” olabilirsiniz, ancak “paracı” asla olamayız. Bu konuşma yaptığımız yer gibi mekânların olabilmesi ve ayakta kalabilmeleri için “para” tabii ki olacaktır. Ancak, parayı cepte değil kalbimizde saklarsak, bizlere hükmetmeye başlar. Onun kulluğuna girmiş oluruz. Önemli olan paramızı Allah yolunda sarf etmektir.

8)      Sistem ile ilişkilerde ciddiyetsizlik:

Özünde bizlere uymayan, İslami düşünce yapısına karşı olan bir sistem, yaşantısı diğerlerinden biraz daha farklı kimseler iktidara geçince; nasıl olduysa bir anda sanki ak-pak, arı-duru bir rejime kavuşulmuş gibi bizim tarafımızdan sahiplenildi. Sisteme eklemlenmemiz, asimile olmamız doğru değildir. Sistem içi ilişkilerimizi doğru tespit etmeliyiz. Aksi halde kimliksizlik denen şey başlar. Bu dünyada var olduğumuz sürece, hayatımız eninde-sonunda sistemle kesişecektir. Ancak dik ve karşı duruşumuzla, içinde yaşadığımız ortamda mücadelemize devam etmeliyiz. Sistemin içi, bir mücadele biçimi olarak benimsenemez, içselleştirilemez.

ramazankayan3.jpg

9)      İslami mücadele ve sorumluluk almada(davada)  ciddiyetsizlik:

Bir zamanalar, bizim için önce davamız gelirdi. Vakit kalırsa diğer işlerimize zaman ayırırdık. Şimdi ne oldu da, İslam boş zamanların uğraşı haline geldi, İslam hobileşmeye başladı. Bazı kardeşlerimiz tarafından, sanki İslam davası belli yaşların davası imiş de, evlenince bitermiş gibi anlaşıldı. Bu yola beraber baş koyduğumuz birçok dava arkadaşımızı, şimdilerde yanımızda göremiyoruz. Bir türlü yaşananlara anlam veremiyoruz, ancak onca yılın emeği  gitmiş oluyor.Tam Allah’ın davası için ayrışma vakti geldiğinde kimse kalmamış oluyor.

10)   Müslümanlar arasında “kardeşlik” hukukunda ciddiyetsizlik:

Birey olarak yalnız yaşamaya alıştık. Kardeşlik gibi bir derdimiz yok. Eski zamanlardan geriye, kardeşliğin hamasetini ve edebiyatını yaptığımız bölümü, nostaljisi kaldı. Şimdi Müslümanlar, birbirlerinin hali ile hemhal olacak dostlar arıyor. Bulamayınca da psikologlara gidip antidepresan ilaç kullanıyorlar. Hanımlarımız eve gelen misafirler yüzünden ‘Kusurlarımı başka yerlerde acaba anlatır mı?’ endişesi ile strese giriyor. Onları kardeşlik bağı sıkarak ile canı gönülden hizmet ederek ağırlayamıyor.

Saat 20:30’da sona eren ve yaklaşık 300 katılımcının bulunduğu konferansa çocukları ile gelen aileler, akşam namazından sonra kitaplarla buluştular. Önümüzdeki hafta sonlarında da kadınlara, gençlere ve çocuklara yönelik çeşitli etkinliklerle devam edecek olan 4.Kitap Şenliği’nin düzenleyicisi olan Mektep Eğitim Derneği yetkilileri, bu etkinliklerin herkese açık olduğunu belirttiler.

 

Ali Durmuş / iKTİBAS

25 Yorum

Diğer Haberler

İslami mücadelenin/İslamcılığın dünü bugünü

Pakistan Cemaat-i İslami : İslam Devrimi Bize Örnektir

Ahmet Varol "Nahda Hareketi" ni anlatıyor...

İhvan-ı Müslimîn Teşkilatı -Fikri ve Siyasi Yapı-

Manevi Kuvvet / M.Hüseyin Fadlullah

Seyyid Kutub'a Göre İslami Mücadele / Nureddin Yıldız

Birleşik Mezhepli Düzen ve Ayrışık Mezhepçi Düzen Müsabakası ve Yeni İslami Düzen Tasavvuru

İnsana Köleleşmeye karşı : Tevhid ve Adalet'e hizmet etme : Ümmet Bilinci Oluşturma / Nurullah Erkoç

Hareket Fıkhımızın Muhteva ve Formu / Fırat Toprak

’Fethullah Gülen Hareketi Alternatif Bir Model Olabilir mi?

Islah,Tecdid ve Gelenekçi Yenilikçilik / Atilla Fikri Ergün

"Kur'an ve Peygamber ayrılmaz bir bütündür"

İslami Kimlik İnşası / Ramazan Kayan

Müslüman Zihnin Sömürgeci Kalıplardan Özgürleşmesi / Yusuf El-Habbaz

"İslamiyet İkinci Kimlik Olmayı Kabul Etmez" / Ahmet Yıldız

İslam, Batı ve Modernitenin Meydan Okumaları / Tarık RAMAZAN

   
YAZARLAR  

Erhan Koç

Cengiz Duman

Mustafa Büyüksoy

Ömer Faruk Karataş

Adem İnce

Ferhat Özbadem

Nurullah Erkoç

Kalem sûresinde "Bahçe Sahipleri" kıssası
29/01/2014 - 10:36

SÖYLEŞİ  

'Türkiye İslam'ı sekülerleştirmemeli, sekülerliği İslam'laştırmalı' Mevlana Vahiduddin Han

Hindistanlı düşünür ve barış eylemcisi Mevlana Vahiduddin Khan geldiği Türkiye'de Timetürk'ün sorularını cevaplandırdı. Khan: 'Türkiye İslamı sekülerleştirmemeli, sekülerliği İslamlaştırmalı' dedi.

EDİTÖRDEN  

Islah ve İhya : Fikribeyan 3 yaşında

Mümin olmak: Bize bazı belli başlı görevler üstlenmemizi gerektirir. Bu görevler zaman ve şartlar ekseninde Öncül olma yönünden değişiklik gösterir. Çağımız putperestliğinin Doğu. Batı, Asya, Afrika gibi değişik coğrafyalarda değişik tezahürlerini görmemizi ve tahlil etmemizi iletişim araçları vasıtası ile kolayca tahlil etmemizi değerlendirmemizi sağlamaya yönelik ciddi bir iletişim çağı olduğu hesaba katılırsa biz Müslümanların bu iletişimden ve onun getirilerinden faydalarından mesul olduğumuz gerçeğini bize yansıtır.

İKTİBAS  

Prof.Dr.Yasin Aktay

Prof.Dr.Saffet Köse

Prof.Dr.Şinasi Gündüz

M.Beşir Eryarsoy

Prof.Dr.Ahmet Ağırakça

Prof.Dr.Tahsin Görgün

Prof.Dr.İbrahim Sarmış

Prof.Dr.Sönmez Kutlu

Prof.Dr.Hayri Kırbaşoğlu

Muhammed Abid Cabiri

M.Muhtar eş-Şankiti

Dr.Muhammed Ammara

"SÖMÜRGECİLİĞİN KEŞİF YOLU" ORYANTALİZMİN KLASİK SOSYOLOJİYE ETKİLERİ
05/02/2010 - 17:07

VİDEOLAR  

Şehid Seyyid Kutub belgeseli (Video)

"Gelenek ve Modernite arasında İslam" Ebubekir Sifil - R.İhsan Eliaçık (1)

"Gelenek ve Modernite arasında İslam" Ebubekir Sifil - R.İhsan Eliaçık (2)

"Gelenek ve Modernite arasında İslam" Ebubekir Sifil - R.İhsan Eliaçık (3)

"Gelenek ve Modernite arasında İslam" Ebubekir Sifil - R.İhsan Eliaçık (4)

"Gelenek ve Modernite arasında İslam" Ebubekir Sifil - R.İhsan Eliaçık (5)

 
 
Künye Günün Haberleri Sitene Ekle Ana Sayfa Yap Üye Ol Üye Girişi İletişim

Copyright © 2009 FİKRİ BEYAN
Sitemizdeki yazı, resim ve haberlerin her hakkı saklıdır.
İzinsiz, kaynak gösterilmeden kullanılamaz