Künye Günün Haberleri Sitene Ekle Ana Sayfa Yap Üye Ol Üye Girişi İletişim
  KURAN ÇALIŞMALARI     SÜNNET-HADİS     İSLAM DÜŞÜNCESİ     HUKUK-İKTİSAT-FIKIH     USÛL-METODOLOJİ     DİNLER TARİHİ     KİTABİYAT  

Arama

M.Beşir Eryarsoy Hocamızla Demokrasi Üzerine Röportaj

Atasoy Müftüoğlu / Tarihsel Zamanları Etkilemek

Kürşad Atalar'la Toshihiko İzutsu ve oryantalistler üzerine...

İnsan ve İstibdâd / Abdurrahmân Kevâkibî

Düşüncenin Okullaştırılması ve 21.Yüzyılda Müslümanların Geleceği / Kürşat Atalar


Tevekkül Kerman ve Nobel Ödülü
Tevekkül Kerman’ın Nobel Ödülü'nü kazanması, hiç kuşkusuz Yemen’i Kaide’yle savaşan bir devlet olarak değil, barış ve diktatör rejimi devirmek için çalışan insanların çıktığı bir ülke olarak haritaya koyacak.
10/10/2011 / 19:19

Mazin Hammad *

Yemen’de birçok insan, gazeteci Tevekkül Kerman’a ‘devrimin annesi’ sıfatını veriyor; ancak Nobel Barış Ödülü’nü veren Nobel komitesi, Kerman’ın bu ödülü almasının sebebini, kadın haklarını koruma amaçlı barışçıl mücadelesi olarak açıkladı.

Önceliklerdeki bu çelişkiye rağmen Kerman, 32 yaşında bir anne olarak Salih rejimine karşı olan en önemli eylemcilerden biri.
Kerman, şubat ayında Yemenli gençlerin başkent Sana’da oturma eylemini başlattığı andan itibaren en önemli eylemcilerdendi. Yemen gibi bir ülkede köklü siyasi reform hareketinin yönetilmesine katkıda bulunan bir kadının, Liberya’dan iki kadın adayla (Ellen Johnson-Sirleaf ve Leymah Gbowee) paylaştığı Nobel ödülünü aldığını tahayyül etmek bile zor.

Gazeteci ve insan hakları savunucusu Kerman, devrimden önce de rejim nezdinde bir sorundu. Devlet Başkanı Ali Abdullah Salih’in görevi bırakmasını isteyen gösterilerden sonra Kerman’ın coşkusu daha da arttı. Kerman, devrimci konuşmaları sebebiyle tutuklanmasının ardından uluslararası alanda tanındı. Bu durum, Yemenlilerin Kerman’ın serbest bırakılması için sokaklara dökülmesine yol açmıştı.

Taleplerin çıtası yükselir


Birçok Yemenli, Kerman’ın Nobel Barış Ödülü’nü kazanmasına inanamadı. Zira Yemen’de insanlar, iyi haberler duymaya alışık değil.

Kerman’a Nobel Barış Ödülü’nün verilmesi, özellikle de rejim güçleriyle muhalefet arasında savaşın dozunun artmasından sonra ülkenin sıkıntılı bir döneminde gerçekleşti. Bazıları, Kerman’ın Arap Baharı eylemcilerine ve Yemen’deki eylemcilere hediye ettiği ödülün iç savaşın çıkmasını engellemek için Salih’in güçlerine karşı barışçıl mücadele çağrısı yapan taleplerin çıtasını yükselteceğini düşünüyor.

Kerman’ın bu ödülü kazanması, hiç kuşkusuz Yemen’i Kaide’yle savaşan bir devlet olarak değil, barış ve diktatör rejimi devirmek için çalışan insanların çıktığı bir ülke olarak haritaya koyacak. Kerman, ülkenin önde gelen siyasi eylemcilerinden olmasının yanı sıra İslamcı eğilimlere sahip Reform Partisi’nin de bir üyesi. Fakat birçok Batılı gözlemci, Kerman’ın partiyle ilişkisinin güçlü olmadığını düşünüyor.

Aşırılıkçı rakiplerinin, ‘erkeklerle sınırlı olması gereken’ mücadeleye kadınları katmaya çalışmakla suçladığı Kerman, uluslararası toplumdan Yemen devrimine İslamcı devrim olarak değil, Salih rejimine karşı bir devrim olarak bakmasını istiyor.

*Katar gazetesi Vatan, Tercüme: Radikal

27 Yorum

Ahmed Hasan 19-10-2011, 01:28:00
Kadınlarımızı Avlıyorlar
Bu ödül Müslüman kadınların aklını çelme ve Müslüman kadına İslamın değil batının değer verdiğini ve bunun da nişanesi olarak bu ödül olduğunu söylemeye çalışıyorlar.
Balıkçı önce balığı yakalamak için oltasaıına yem takarmış ya işte öyle bir şey.

Yorumların tamamı için tıklayınız.

Diğer Haberler

Batılı Tarih Yorumları Derhal Terkedilmeli / Muhammed Kutub

Kudüs Nasıl Kutsallaştırıldı? Hamdi TAYFUR/İSLAMİYORUM Sonbahar-2012

Ümit Aktaş:'İslamcılıkta Yeni Paradigmaya doğru'

Atasoy Müftüoğlu / Tarihsel Zamanları Etkilemek

Serdar Demirel / Seküler Olguları İslamileştirmekteler

Yusuf Kaplan / Modern İnsan Kendini ve Aklını Putlaştırdı

Bağımsızlık Bildirgesi, Anayasa ve Kur'an

Ey Haman! Bana yüksek bir kule yap!

Demokrasiyi Anlamak / Zafar Bangash

Tevhidden bağımsız adalet söylemi

Bir müslüman "İlahi dinler" diyebilir mi?

Seyyid Kutub ve Türkiye İslam'ı / Ali Bulaç

Arapça dersinde de mi Atatürk?!

Sudan'daki Çatışmanın Perde Arkasında Ne Var?

Kürşad Atalar'la Toshihiko İzutsu ve oryantalistler üzerine...

İhtiraslar ve Muhterisler Çağında Yaşamak / Atasoy Müftüoğlu

Seküler Devletin Şehitleri ve Laiklik / Akif Emre

İnsan ve İstibdâd / Abdurrahmân Kevâkibî

Bilim Eleştirisi Şart!

Dinlerini Parça Parça Edenler... / Hamza Türkmen

Düşüncenin Okullaştırılması ve 21.Yüzyılda Müslümanların Geleceği / Kürşat Atalar

"Tek Bir Ümmet" Neden Sadece Duygusal Bir Slogan Olarak Kalıyor? / Ashgar Ali Engineer

İslam Devleti olur mu, olmaz mı? / Abdulhamid Ahdar

Âşûrâ İnqılabı'nı anlamak değil anmak hedef alınınca / Selahaddin Eş Çakırgil

İngilizler, "AB-ABD-Yahudi gücü"nün çöküşü ve Türkiye'nin kuşatılması/ Yusuf Kaplan

Adil el Beyati : İslamcılara fırsat verin!

2.Abdulhamid Modernleşmesi Dönemindeyiz!

İslamcılık Meselesini Iskalamamak için!...

Menar Müelliflerinden Reşid Rıza üzerine...

Çağa Nüfuz Edebilen Bir Fakih / Serdar Demirel

88 Yıl Sonra Kutlanacak Ne Kaldı?

"İslam Tunus'a Geri Geldi; Devrime Gazze Zemin Hazırladı!"

Açık konuşun kanaat önderleri / Ömer Karaoğlu

Yeni Anayasa ve "Müslümanca Duruş" / Faruk Köse

Küresel İsyanda Kapital ve Siyaset

Tevekkül Kerman ve Nobel Ödülü

Bulaç : "İslamcı entellektüeller maalesef memur oldu"

Yeni Bir Farz-ı Kifaye : Seküler İrşad

Otoriter laiklikten Liberal laikliğe / Dr.Serdar Demirel

Karmaşık Bir "Ortadoğu Buhranı" Eşiğinde / Selahaddin Eş Çakırgil
   
YAZARLAR  

Erhan Koç

Cengiz Duman

Mustafa Büyüksoy

Ömer Faruk Karataş

Adem İnce

Ferhat Özbadem

Nurullah Erkoç

Kalem sûresinde "Bahçe Sahipleri" kıssası
29/01/2014 - 10:36

SÖYLEŞİ  

'Türkiye İslam'ı sekülerleştirmemeli, sekülerliği İslam'laştırmalı' Mevlana Vahiduddin Han

Hindistanlı düşünür ve barış eylemcisi Mevlana Vahiduddin Khan geldiği Türkiye'de Timetürk'ün sorularını cevaplandırdı. Khan: 'Türkiye İslamı sekülerleştirmemeli, sekülerliği İslamlaştırmalı' dedi.

EDİTÖRDEN  

Islah ve İhya : Fikribeyan 3 yaşında

Mümin olmak: Bize bazı belli başlı görevler üstlenmemizi gerektirir. Bu görevler zaman ve şartlar ekseninde Öncül olma yönünden değişiklik gösterir. Çağımız putperestliğinin Doğu. Batı, Asya, Afrika gibi değişik coğrafyalarda değişik tezahürlerini görmemizi ve tahlil etmemizi iletişim araçları vasıtası ile kolayca tahlil etmemizi değerlendirmemizi sağlamaya yönelik ciddi bir iletişim çağı olduğu hesaba katılırsa biz Müslümanların bu iletişimden ve onun getirilerinden faydalarından mesul olduğumuz gerçeğini bize yansıtır.

İKTİBAS  

Prof.Dr.Yasin Aktay

Prof.Dr.Saffet Köse

Prof.Dr.Şinasi Gündüz

M.Beşir Eryarsoy

Prof.Dr.Ahmet Ağırakça

Prof.Dr.Tahsin Görgün

Prof.Dr.İbrahim Sarmış

Prof.Dr.Sönmez Kutlu

Prof.Dr.Hayri Kırbaşoğlu

Muhammed Abid Cabiri

M.Muhtar eş-Şankiti

Dr.Muhammed Ammara

"SÖMÜRGECİLİĞİN KEŞİF YOLU" ORYANTALİZMİN KLASİK SOSYOLOJİYE ETKİLERİ
05/02/2010 - 17:07

VİDEOLAR  

Şehid Seyyid Kutub belgeseli (Video)

"Gelenek ve Modernite arasında İslam" Ebubekir Sifil - R.İhsan Eliaçık (1)

"Gelenek ve Modernite arasında İslam" Ebubekir Sifil - R.İhsan Eliaçık (2)

"Gelenek ve Modernite arasında İslam" Ebubekir Sifil - R.İhsan Eliaçık (3)

"Gelenek ve Modernite arasında İslam" Ebubekir Sifil - R.İhsan Eliaçık (4)

"Gelenek ve Modernite arasında İslam" Ebubekir Sifil - R.İhsan Eliaçık (5)

 
 
Künye Günün Haberleri Sitene Ekle Ana Sayfa Yap Üye Ol Üye Girişi İletişim

Copyright © 2009 FİKRİ BEYAN
Sitemizdeki yazı, resim ve haberlerin her hakkı saklıdır.
İzinsiz, kaynak gösterilmeden kullanılamaz