Künye Günün Haberleri Sitene Ekle Ana Sayfa Yap Üye Ol Üye Girişi İletişim
  KURAN ÇALIŞMALARI     SÜNNET-HADİS     İSLAM DÜŞÜNCESİ     HUKUK-İKTİSAT-FIKIH     USÛL-METODOLOJİ     DİNLER TARİHİ     KİTABİYAT  

Arama

M.Beşir Eryarsoy Hocamızla Demokrasi Üzerine Röportaj

Atasoy Müftüoğlu / Tarihsel Zamanları Etkilemek

Kürşad Atalar'la Toshihiko İzutsu ve oryantalistler üzerine...

İnsan ve İstibdâd / Abdurrahmân Kevâkibî

Düşüncenin Okullaştırılması ve 21.Yüzyılda Müslümanların Geleceği / Kürşat Atalar


"İslam Tunus'a Geri Geldi; Devrime Gazze Zemin Hazırladı!"
İslam'ın hayat tarzı olduğunu söyleyen Gannuşi, “Tunus ve diğer ülkelerdeki devrimlere Gazze direnişi zemin hazırladı.” dedi.
27/10/2011 / 00:50

Tunus'ta seçim sonuçlarının bugün açılması beklenirken; en Nahda Partisi zaferini ilan etti, parti yetkilileri ise izleyecekleri siyaset rotası konusunda açıklamalarda bulunmaya başladı.

Devrik Tunus Devlet Başkanı Zeynel Abidin bin Ali döneminde İngiltere'de yıllarca sürgünde bulunan ve bin Ali iktidarının devrilmesi ile ülkesine dönen en Nahda lideri Raşid el Gannuşi de seçim sonrası ilk kez  kapsamlı bir değerlendirmeyle parti sempatizanlarının karşısına çıktı.

"İSLAM BİR HAYAT TARZIDIR"

Tunus'taki İslami Nahda Hareketi'nin başkanı Raşid Gannuşi, “Bugün İslam insanları yönetmek için yeniden dönüyor” diyerek İslam'ın bir hayat tarzı olduğunu ve siyasete de girdiğini vurguladı. Gannuşi "Alemlerin rabbi olan Allah'a hamdolsun. İslam bugün bu toplumu ıslah etmedeki rolünü oynamak için güçlü bir şekilde dönüyor... Tüm bunlar, inşallah İslam'la bağlantılıdır. İslam, bu toplumdaki tüm hayrın kaynağıdır" şeklinde konuştu.

Gannuşi sözlerini şöyle sürdürdü: “İslam'ı etkisiz kılmak isteyenler şöyle diyor ‘İslam'ı bir kenara koyun, siyasete karıştırmayın... İslam kutsal bir şeydir ve ipekten bir kumaş içine koyup muhafaza etmemiz gerek.’ İslam'a saygı göstermek bu mudur? İslam, insanları yönetmek için gelmiş bir hayat tarzıdır. İnsanları eğitip terbiye etmek için gelmiştir.”

gannusi.jpg

FRANSIZCA YERİNE ARAPÇA KULLANILMALI

Tunus toplumundaki Fransızca kullanımından rahatsızlığını dile getiren Raşid el Gannuşi,  ülkede Arapçanın kullanılması için ısrarcı olduklarını dile getirdi. Gannuşî, “Tunus toplumuna Fransız dilini empoze edilerek Fransız-Arap bir toplumun oluşmasına neden oldular.” dedi.

Ülkede iktidarı devraldıktan sonra gerçekleştirilecek icraatlar ile ilgili açıklamalarda bulunan parti yetkilileri turizm sektörüne kısıtlamalar getirmeyeceklerini açıkladı.

'Tunus Devrimine Gazze Zemin Hazırladı!'

Raşid Gannuşi, “Tunus ve diğer ülkelerdeki devrimlere Gazze direnişi zemin hazırladı.” dedi.

Filistin Başbakanı İsmail Heniyye, diktatör Zeynelabidin Bin Ali’nin devrilmesinin ardından ülkede yapılan ilk özgür seçimi henüz kesinleşmemiş olmasına rağmen büyük ölçüde ortaya çıkan sonuçlara göre kazandığı anlaşılan Tunus En-Nahda Partisi Genel Sekreteri Raşid Gannuşi’yi telefonla arayarak, Filistin halkı ve hükümeti adına kendisini, partisini ve Tunus halkını tebrik ettiğini söyledi.

Başbakan Heniyye, seçimlere giden ve özgür iradesiyle temsilcilerini seçen Tunus halkı için kalkınma, ilerleme ve refah dilediklerini belirtti.

Diğer taraftan Başbakan Heniyye’nin telefon görüşmesinden dolayı son derece memnun kaldıklarını belirten Gannuşi, bu zaferi Filistin, Kudüs ve Gazze’ye hediye ettiklerini, Gazze halkının Siyonist rejime karşı gösterdiği direnişin başta Tunus olmak üzere bütün ümmeti etkilediğini ifade etti.

İki bayram yaşadıklarını belirten Gannuşi, Hamas ile işgal rejimi arasında varılan anlaşmayla binden fazla Filistinli esirin serbest bırakılmasıyla yaşadıkları bayramın yanında, Tunus seçimlerinde halkın büyük çoğunluğunun En-Nahda hareketini desteklemesiyle de ikinci bir bayram taşıdıklarını ifade etti.

26 Yorum

Diğer Haberler

Batılı Tarih Yorumları Derhal Terkedilmeli / Muhammed Kutub

Kudüs Nasıl Kutsallaştırıldı? Hamdi TAYFUR/İSLAMİYORUM Sonbahar-2012

Ümit Aktaş:'İslamcılıkta Yeni Paradigmaya doğru'

Atasoy Müftüoğlu / Tarihsel Zamanları Etkilemek

Serdar Demirel / Seküler Olguları İslamileştirmekteler

Yusuf Kaplan / Modern İnsan Kendini ve Aklını Putlaştırdı

Bağımsızlık Bildirgesi, Anayasa ve Kur'an

Ey Haman! Bana yüksek bir kule yap!

Demokrasiyi Anlamak / Zafar Bangash

Tevhidden bağımsız adalet söylemi

Bir müslüman "İlahi dinler" diyebilir mi?

Seyyid Kutub ve Türkiye İslam'ı / Ali Bulaç

Arapça dersinde de mi Atatürk?!

Sudan'daki Çatışmanın Perde Arkasında Ne Var?

Kürşad Atalar'la Toshihiko İzutsu ve oryantalistler üzerine...

İhtiraslar ve Muhterisler Çağında Yaşamak / Atasoy Müftüoğlu

Seküler Devletin Şehitleri ve Laiklik / Akif Emre

İnsan ve İstibdâd / Abdurrahmân Kevâkibî

Bilim Eleştirisi Şart!

Dinlerini Parça Parça Edenler... / Hamza Türkmen

Düşüncenin Okullaştırılması ve 21.Yüzyılda Müslümanların Geleceği / Kürşat Atalar

"Tek Bir Ümmet" Neden Sadece Duygusal Bir Slogan Olarak Kalıyor? / Ashgar Ali Engineer

İslam Devleti olur mu, olmaz mı? / Abdulhamid Ahdar

Âşûrâ İnqılabı'nı anlamak değil anmak hedef alınınca / Selahaddin Eş Çakırgil

İngilizler, "AB-ABD-Yahudi gücü"nün çöküşü ve Türkiye'nin kuşatılması/ Yusuf Kaplan

Adil el Beyati : İslamcılara fırsat verin!

2.Abdulhamid Modernleşmesi Dönemindeyiz!

İslamcılık Meselesini Iskalamamak için!...

Menar Müelliflerinden Reşid Rıza üzerine...

Çağa Nüfuz Edebilen Bir Fakih / Serdar Demirel

88 Yıl Sonra Kutlanacak Ne Kaldı?

"İslam Tunus'a Geri Geldi; Devrime Gazze Zemin Hazırladı!"

Açık konuşun kanaat önderleri / Ömer Karaoğlu

Yeni Anayasa ve "Müslümanca Duruş" / Faruk Köse

Küresel İsyanda Kapital ve Siyaset

Tevekkül Kerman ve Nobel Ödülü

Bulaç : "İslamcı entellektüeller maalesef memur oldu"

Yeni Bir Farz-ı Kifaye : Seküler İrşad

Otoriter laiklikten Liberal laikliğe / Dr.Serdar Demirel

Karmaşık Bir "Ortadoğu Buhranı" Eşiğinde / Selahaddin Eş Çakırgil
   
YAZARLAR  

Erhan Koç

Cengiz Duman

Mustafa Büyüksoy

Ömer Faruk Karataş

Adem İnce

Ferhat Özbadem

Nurullah Erkoç

Kalem sûresinde "Bahçe Sahipleri" kıssası
29/01/2014 - 10:36

SÖYLEŞİ  

'Türkiye İslam'ı sekülerleştirmemeli, sekülerliği İslam'laştırmalı' Mevlana Vahiduddin Han

Hindistanlı düşünür ve barış eylemcisi Mevlana Vahiduddin Khan geldiği Türkiye'de Timetürk'ün sorularını cevaplandırdı. Khan: 'Türkiye İslamı sekülerleştirmemeli, sekülerliği İslamlaştırmalı' dedi.

EDİTÖRDEN  

Islah ve İhya : Fikribeyan 3 yaşında

Mümin olmak: Bize bazı belli başlı görevler üstlenmemizi gerektirir. Bu görevler zaman ve şartlar ekseninde Öncül olma yönünden değişiklik gösterir. Çağımız putperestliğinin Doğu. Batı, Asya, Afrika gibi değişik coğrafyalarda değişik tezahürlerini görmemizi ve tahlil etmemizi iletişim araçları vasıtası ile kolayca tahlil etmemizi değerlendirmemizi sağlamaya yönelik ciddi bir iletişim çağı olduğu hesaba katılırsa biz Müslümanların bu iletişimden ve onun getirilerinden faydalarından mesul olduğumuz gerçeğini bize yansıtır.

İKTİBAS  

Prof.Dr.Yasin Aktay

Prof.Dr.Saffet Köse

Prof.Dr.Şinasi Gündüz

M.Beşir Eryarsoy

Prof.Dr.Ahmet Ağırakça

Prof.Dr.Tahsin Görgün

Prof.Dr.İbrahim Sarmış

Prof.Dr.Sönmez Kutlu

Prof.Dr.Hayri Kırbaşoğlu

Muhammed Abid Cabiri

M.Muhtar eş-Şankiti

Dr.Muhammed Ammara

"SÖMÜRGECİLİĞİN KEŞİF YOLU" ORYANTALİZMİN KLASİK SOSYOLOJİYE ETKİLERİ
05/02/2010 - 17:07

VİDEOLAR  

Şehid Seyyid Kutub belgeseli (Video)

"Gelenek ve Modernite arasında İslam" Ebubekir Sifil - R.İhsan Eliaçık (1)

"Gelenek ve Modernite arasında İslam" Ebubekir Sifil - R.İhsan Eliaçık (2)

"Gelenek ve Modernite arasında İslam" Ebubekir Sifil - R.İhsan Eliaçık (3)

"Gelenek ve Modernite arasında İslam" Ebubekir Sifil - R.İhsan Eliaçık (4)

"Gelenek ve Modernite arasında İslam" Ebubekir Sifil - R.İhsan Eliaçık (5)

 
 
Künye Günün Haberleri Sitene Ekle Ana Sayfa Yap Üye Ol Üye Girişi İletişim

Copyright © 2009 FİKRİ BEYAN
Sitemizdeki yazı, resim ve haberlerin her hakkı saklıdır.
İzinsiz, kaynak gösterilmeden kullanılamaz