Künye Günün Haberleri Sitene Ekle Ana Sayfa Yap Üye Ol Üye Girişi İletişim
  KURAN ÇALIŞMALARI     SÜNNET-HADİS     İSLAM DÜŞÜNCESİ     HUKUK-İKTİSAT-FIKIH     USÛL-METODOLOJİ     DİNLER TARİHİ     KİTABİYAT  

Arama

M.Beşir Eryarsoy Hocamızla Demokrasi Üzerine Röportaj

Atasoy Müftüoğlu / Tarihsel Zamanları Etkilemek

Kürşad Atalar'la Toshihiko İzutsu ve oryantalistler üzerine...

İnsan ve İstibdâd / Abdurrahmân Kevâkibî

Düşüncenin Okullaştırılması ve 21.Yüzyılda Müslümanların Geleceği / Kürşat Atalar


2.Abdulhamid Modernleşmesi Dönemindeyiz!
Özgür Yazarlar Birliği Neoliberal dönemde İslamcılık başlıklı bir panel düzenledi TZT Kültür Merkezinde. Paneli Ahmet Örs yönetti.
05/11/2011 / 06:35

30 Ekim 2011 Pazar günü, Tarık Zafer Tunaya Kültür Merkezi’nde, Özgür Yazarlar Birliği tarafından düzenlenen ve moderatörlüğünü Ahmet Örs’ün yaptığı “Neoliberal Dönemde İslâmcılık” paneline konuşmacı olarak Abdurrahman Arslan, Ümit Aktaş ve Ufuk Aktaşlı katıldı.

Neoliberal dönemdeyizAhmet Örs, Ufuk Aktaşlı

Yoğun katılımın olduğu programın açılışını yapan Ahmet Örs, bu buluşmanın neoliberal dönemde İslâmcılık üzerine yapacakları tartışmaların ilki olduğunu belirtti ve diğer şehirlerde de başka konuşmacılarla bu tartışmayı devam ettirmek istediklerini söyledi.

Paneldeki ilk konuşmayı Ufuk Aktaşlı yaptı. Aktaşlı, İslâmcılığı genel anlamında; Osmanlı’da ortaya çıkan ve cumhuriyet döneminde cemaatler aracılığıyla devam edip 60’lı yıllarda siyasete giren sürecini ele alarak kullandı. Bu tarihi kısaca anlatan Aktaşlı, Kemalizm ve Liberalizm ilişkisini irdeledi. Ufuk Aktaşlı Kemalizm’in, modernleşme sürecinde İslamcıları dışarı ittiğini belirterek şöyle devam etti: “Bu da Kemalizm’in yukarıdan aşağı inmesine neden olmuştur.” İslâmcılığın Kemalizm’e karşı bir ‘muhalefet damarı’ geliştirmiş olduğunu fakat bir model üretemediğini söyledi. Ayrıca Demokrat Parti döneminde sisteme entegre olduğunu, bunun da liberalizm vasıtasıyla gerçekleştiğini ifade etti. Ufuk Aktaşlı’ya göre Türkiye modernleşme sürecinde iki unsur var: milliyetçilik ve liberalizm. Ufuk Aktaşlı, son olarak İslâmcıların bir model üretmesi gerektiğini söyledi ve bundan sonraki süreçte esas mücadelenin liberalizm ve İslâm arasında olacağını ifade ederek konuşmasına son verdi.

Ümit AktaşLiberalizm felakettir!

İkinci olarak sözü Ümit Aktaş aldı. Panele gelirken okuduğu bir kitaptan küçük bir bölümü anlattı konuklara:  “Fransa, Amerika, İngiltere gibi birkaç devletin parfüm sanayisine yaptığı masraflar, dünyadaki bütün yoksulların normal standartlarda yaşamasına el verecek ölçüye denk.” Bu gerçekten büyük bir felaketi, liberalizmin etkilerini gözler önüne seriyor.  Bu kısa ve güzel tespiti anlattıktan sonra liberalizmin Fransız devrimiyle olan ilişkisini anlattı, konuşmasında daha çok bunun üzerinde durdu. Önemli bir tespiti var Aktaş’ın: Liberalizm Fransız devriminin hem nedeni hem sonucudur. Daha sonra çok daha güncel konularda sorgulamalar yapmaya başlayan Aktaş, “Zorunlu eğitim, 2-3 senede bitirilebilecek bir müfredatı upuzun yılla okutmanın gereği nedir? Bu uzun yıllar da sadece eğitimle geçmiyor maalesef. İdeolojik mücadelelerle geçiyor daha çok.” dedi. Ümit Aktaş Fransız devriminin yol açtığı en büyük sorunlardan biri olarak gördüğü ‘ulus- devlet’ modelini anlattı ve bunu en büyük bela olarak niteledi. Neoliberalizmin, liberalizmin maskesinin indirilmiş hali olduğunu söyleyen Aktaş, insanı köleleştiren bu anlayışa karşı “yolda olma halinde” yaşanması gerektiğinin altını çizdi.

Müslüman muhayyileAbdurrahman Arslan

Son olarak Abdurrahman Arslan konuştu. Söze “Müslüman olmakla Müslüman muhayyileye sahip olma”nın farklı şeyler olduğunu söyleyerek başlayan Abdurrahman Arslan, bunun yeni bir sorun olduğunu da ekledi. “Müslümanların tarihinde çok yaşanmış olduğunu sanmıyorum. Hoşumuza gitmese de bu aklın kıblesi yoktur; bu akıl, kıblesini bulmak zorundadır.” Arslan, batık aklının Müslümanların bir salınım yapmasına neden olduğunu ifade etti, ifrat ile tefrit arasındaki bir salınım. Bu konuşmanın bir başlangıç olduğunu ifade eden Abdurrahman Arslan, neoliberalizm meselesinin sadece Müslümanları değil, hemen herkesi ilgilendirdiğini söyledi. Dünyada her şeyle birlikte İslâmcılığın da değiştiğini söyledi. “Kapitalizme ait tüketim modeli İslâm’a ait olamaz.” diyerek İslâm’ın tüketim modelinin, netliğini ifade eden Arslan konuşmasının bundan sonraki kısmında modernite üzerinde durdu. Bugün II. Mahmut modernleşmesinin iflas ettiğini, onun yerine II. Abdülhamit modernleşmesinin geçtiğini, dindar cenahın dinamizminin bu süreçte kullanıldığını belirten Arslan, İslamcılığın “ortak iyi”yi insanlara sunması gerektiğini ifade etti.

Panelistlerin konuşmalarından sonra dinleyiciler soru ve değerlendirmeleriyle tartışmaya katkıda bulundular.

Esad Eseoğlu / Dünya Bizim

24 Yorum

Diğer Haberler

Batılı Tarih Yorumları Derhal Terkedilmeli / Muhammed Kutub

Kudüs Nasıl Kutsallaştırıldı? Hamdi TAYFUR/İSLAMİYORUM Sonbahar-2012

Ümit Aktaş:'İslamcılıkta Yeni Paradigmaya doğru'

Atasoy Müftüoğlu / Tarihsel Zamanları Etkilemek

Serdar Demirel / Seküler Olguları İslamileştirmekteler

Yusuf Kaplan / Modern İnsan Kendini ve Aklını Putlaştırdı

Bağımsızlık Bildirgesi, Anayasa ve Kur'an

Ey Haman! Bana yüksek bir kule yap!

Demokrasiyi Anlamak / Zafar Bangash

Tevhidden bağımsız adalet söylemi

Bir müslüman "İlahi dinler" diyebilir mi?

Seyyid Kutub ve Türkiye İslam'ı / Ali Bulaç

Arapça dersinde de mi Atatürk?!

Sudan'daki Çatışmanın Perde Arkasında Ne Var?

Kürşad Atalar'la Toshihiko İzutsu ve oryantalistler üzerine...

İhtiraslar ve Muhterisler Çağında Yaşamak / Atasoy Müftüoğlu

Seküler Devletin Şehitleri ve Laiklik / Akif Emre

İnsan ve İstibdâd / Abdurrahmân Kevâkibî

Bilim Eleştirisi Şart!

Dinlerini Parça Parça Edenler... / Hamza Türkmen

Düşüncenin Okullaştırılması ve 21.Yüzyılda Müslümanların Geleceği / Kürşat Atalar

"Tek Bir Ümmet" Neden Sadece Duygusal Bir Slogan Olarak Kalıyor? / Ashgar Ali Engineer

İslam Devleti olur mu, olmaz mı? / Abdulhamid Ahdar

Âşûrâ İnqılabı'nı anlamak değil anmak hedef alınınca / Selahaddin Eş Çakırgil

İngilizler, "AB-ABD-Yahudi gücü"nün çöküşü ve Türkiye'nin kuşatılması/ Yusuf Kaplan

Adil el Beyati : İslamcılara fırsat verin!

2.Abdulhamid Modernleşmesi Dönemindeyiz!

İslamcılık Meselesini Iskalamamak için!...

Menar Müelliflerinden Reşid Rıza üzerine...

Çağa Nüfuz Edebilen Bir Fakih / Serdar Demirel

88 Yıl Sonra Kutlanacak Ne Kaldı?

"İslam Tunus'a Geri Geldi; Devrime Gazze Zemin Hazırladı!"

Açık konuşun kanaat önderleri / Ömer Karaoğlu

Yeni Anayasa ve "Müslümanca Duruş" / Faruk Köse

Küresel İsyanda Kapital ve Siyaset

Tevekkül Kerman ve Nobel Ödülü

Bulaç : "İslamcı entellektüeller maalesef memur oldu"

Yeni Bir Farz-ı Kifaye : Seküler İrşad

Otoriter laiklikten Liberal laikliğe / Dr.Serdar Demirel

Karmaşık Bir "Ortadoğu Buhranı" Eşiğinde / Selahaddin Eş Çakırgil
   
YAZARLAR  

Erhan Koç

Cengiz Duman

Mustafa Büyüksoy

Ömer Faruk Karataş

Adem İnce

Ferhat Özbadem

Nurullah Erkoç

Kalem sûresinde "Bahçe Sahipleri" kıssası
29/01/2014 - 10:36

SÖYLEŞİ  

'Türkiye İslam'ı sekülerleştirmemeli, sekülerliği İslam'laştırmalı' Mevlana Vahiduddin Han

Hindistanlı düşünür ve barış eylemcisi Mevlana Vahiduddin Khan geldiği Türkiye'de Timetürk'ün sorularını cevaplandırdı. Khan: 'Türkiye İslamı sekülerleştirmemeli, sekülerliği İslamlaştırmalı' dedi.

EDİTÖRDEN  

Islah ve İhya : Fikribeyan 3 yaşında

Mümin olmak: Bize bazı belli başlı görevler üstlenmemizi gerektirir. Bu görevler zaman ve şartlar ekseninde Öncül olma yönünden değişiklik gösterir. Çağımız putperestliğinin Doğu. Batı, Asya, Afrika gibi değişik coğrafyalarda değişik tezahürlerini görmemizi ve tahlil etmemizi iletişim araçları vasıtası ile kolayca tahlil etmemizi değerlendirmemizi sağlamaya yönelik ciddi bir iletişim çağı olduğu hesaba katılırsa biz Müslümanların bu iletişimden ve onun getirilerinden faydalarından mesul olduğumuz gerçeğini bize yansıtır.

İKTİBAS  

Prof.Dr.Yasin Aktay

Prof.Dr.Saffet Köse

Prof.Dr.Şinasi Gündüz

M.Beşir Eryarsoy

Prof.Dr.Ahmet Ağırakça

Prof.Dr.Tahsin Görgün

Prof.Dr.İbrahim Sarmış

Prof.Dr.Sönmez Kutlu

Prof.Dr.Hayri Kırbaşoğlu

Muhammed Abid Cabiri

M.Muhtar eş-Şankiti

Dr.Muhammed Ammara

"SÖMÜRGECİLİĞİN KEŞİF YOLU" ORYANTALİZMİN KLASİK SOSYOLOJİYE ETKİLERİ
05/02/2010 - 17:07

VİDEOLAR  

Şehid Seyyid Kutub belgeseli (Video)

"Gelenek ve Modernite arasında İslam" Ebubekir Sifil - R.İhsan Eliaçık (1)

"Gelenek ve Modernite arasında İslam" Ebubekir Sifil - R.İhsan Eliaçık (2)

"Gelenek ve Modernite arasında İslam" Ebubekir Sifil - R.İhsan Eliaçık (3)

"Gelenek ve Modernite arasında İslam" Ebubekir Sifil - R.İhsan Eliaçık (4)

"Gelenek ve Modernite arasında İslam" Ebubekir Sifil - R.İhsan Eliaçık (5)

 
 
Künye Günün Haberleri Sitene Ekle Ana Sayfa Yap Üye Ol Üye Girişi İletişim

Copyright © 2009 FİKRİ BEYAN
Sitemizdeki yazı, resim ve haberlerin her hakkı saklıdır.
İzinsiz, kaynak gösterilmeden kullanılamaz