Künye Günün Haberleri Sitene Ekle Ana Sayfa Yap Üye Ol Üye Girişi İletişim
  KURAN ÇALIŞMALARI     SÜNNET-HADİS     İSLAM DÜŞÜNCESİ     HUKUK-İKTİSAT-FIKIH     USÛL-METODOLOJİ     DİNLER TARİHİ     KİTABİYAT  

Arama

M.Beşir Eryarsoy Hocamızla Demokrasi Üzerine Röportaj

Atasoy Müftüoğlu / Tarihsel Zamanları Etkilemek

Kürşad Atalar'la Toshihiko İzutsu ve oryantalistler üzerine...

İnsan ve İstibdâd / Abdurrahmân Kevâkibî

Düşüncenin Okullaştırılması ve 21.Yüzyılda Müslümanların Geleceği / Kürşat Atalar


Batılı Tarih Yorumları Derhal Terkedilmeli / Muhammed Kutub
Muhammed Kutub, ‘İslami Açıdan Tarihe Bakışımız’da nelere dikkat çekiyor?
10/10/2012 / 21:06

Muhammed Kutup, dünya çapında tanınmış bir fikir adamı, aynı zamanda psikoloji profesörüdür. Fakat onu bize daha da yakınlaştıran bir yanı var. O, İslamcı düşüncenin kalesi vazifesi gören şehid Seyyid Kutup’un kardeşidir…Muhammed Kutub, İslami Açıdan Tarihe Bakışımız

Risale Yayınları'ndan çıkan (fakat şu an baskısı bulunmayan) İslami Açıdan Tarihe Bakışımız adlı eserinde Muhammed Kutup, Müslümanların metotlarında yeniden değerlendirmeye gitmesi gerektiğini, bunlardan en önemlisinin de tarih metodu olduğunu anlatır. Müslümanların kendi değerlerine uygun, aydınlık geçmişleriyle barışık bir medeniyet atılımı yapabilmenin yegâne yolunun İslamcı tarih yorumunun tekrar ele alınmasından geçtiğini anlatır.

Liberalist ve diyalektik materyalist tarih yorumları hidayet döneminin üzerini örtmektedir

Eser İslamcı tarih yorumuna giriş niteliğindedir. Araştırma niteliği de taşıyan eser Müslüman tarihçiler için başvurulması gereken temel İslamcı kaynaklar arasındadır. Özellikle son iki asırda emperyalist fikir ve kültür saldırıları altında kalan ümmet coğrafyasında, Allah’ın (c.c.) dinine ait her şeyin unutturulmasıyla, bu ülkelerde İslamcı tarih anlayışı yerine Batılı liberalist ve diyalektik materyalist tarih anlayışları temerküz etmeye başladı. Kitabımız bu konuda, bu iki Batılı tarih yorumunun sonucu olarak Müslümanların atılımlarını bu yabancı düşünceler üzerine kurmaya çalışmalarının yanlışlığı üzerinde durur. Muhammed Kutup, bu konuda Müslümanların acilen öze dönüş yapmaları gerektiğini, aksi bir harekette sonucun fiyasko olacağını hatırlatır.

Muhammed Kutub, İslami Açıdan Tarihe BakışımızBurada bu Üstad Kutup bu her iki Batılı yorum tarzının hidayet devirlerini açıklayamadıklarından ve görmek istemediklerinden dolayı ellerindeki bütün imkânlarla üzerlerini örtüklerini söyler. Bunun yerine Cahiliyet devirlerini büyülü bir şekilde önümüze sunduklarını, bu yanlışı düzeltmenin Müslüman tarihçilerin görevi olduğunu anlatır. Müslüman tarihçilerin bu duruma müdahale etmemeleri durumunda sapma açısı daha da büyüyecek ve sonuçta Müslümanlar -maalesef örneklerini gördüğümüz gibi- bu iki tarih yorumunu tarihin ta kendisi sanacaklar. Bu böyle devam ettiği sürece de İslam asla hak ettiği yeri alamayacak, kitaplarda birer paragraf şeklinde geçiştirilecek. Tarihin kıyısı köşesi de Müslümanların kaderi olacak.

Sünnetullahı görmeyen tarih yorumları insanlığa zarar veriyor

Temellerini kara cehaletin örneği olan Yunan mitleri üzerine kuran ve baş tanrı Zeus’u merkez alan liberalist tarih yorumunun ve insanın zaruretler tarafından şekillendirildiğini iddia eden diyalektik materyalist tarih yorumunun, Allah’ın sünnetlerinin ve kanunlarının üstünü örtüklerinden dolayı insanlığa her şeyden önce zarar verdiğine değinilir.

Müslüman tarihçiler, İslamcı tarih yorumunu Allah’ın dinini yegâne merci olarak görmesi ve bu karmaşıklık içerisinde İslamcı tarih yorumunu yeniden ayağa kaldırmak için Bismillah dediklerinde karşılarında Batıdan aldığı övgüyü ganimet sayan aydıncıklar çıkacaktır. Burada Muhammed Kutup bu dini hak bilip ondan başkasını batıl bilen kimselerin bu dünyayı imar etmeye en layık kişiler olduğunu hatırlatır. Hak ve adalet için Müslüman tarihçilerin işlerine koyulması gerektiğini, gayretin onlardan başarının Allah’tan olduğunu nasihat eder.

 

Lokman Karadağ / Dünya Bizim  

44 Yorum

Diğer Haberler

Batılı Tarih Yorumları Derhal Terkedilmeli / Muhammed Kutub

Kudüs Nasıl Kutsallaştırıldı? Hamdi TAYFUR/İSLAMİYORUM Sonbahar-2012

Ümit Aktaş:'İslamcılıkta Yeni Paradigmaya doğru'

Atasoy Müftüoğlu / Tarihsel Zamanları Etkilemek

Serdar Demirel / Seküler Olguları İslamileştirmekteler

Yusuf Kaplan / Modern İnsan Kendini ve Aklını Putlaştırdı

Bağımsızlık Bildirgesi, Anayasa ve Kur'an

Ey Haman! Bana yüksek bir kule yap!

Demokrasiyi Anlamak / Zafar Bangash

Tevhidden bağımsız adalet söylemi

Bir müslüman "İlahi dinler" diyebilir mi?

Seyyid Kutub ve Türkiye İslam'ı / Ali Bulaç

Arapça dersinde de mi Atatürk?!

Sudan'daki Çatışmanın Perde Arkasında Ne Var?

Kürşad Atalar'la Toshihiko İzutsu ve oryantalistler üzerine...

İhtiraslar ve Muhterisler Çağında Yaşamak / Atasoy Müftüoğlu

Seküler Devletin Şehitleri ve Laiklik / Akif Emre

İnsan ve İstibdâd / Abdurrahmân Kevâkibî

Bilim Eleştirisi Şart!

Dinlerini Parça Parça Edenler... / Hamza Türkmen

Düşüncenin Okullaştırılması ve 21.Yüzyılda Müslümanların Geleceği / Kürşat Atalar

"Tek Bir Ümmet" Neden Sadece Duygusal Bir Slogan Olarak Kalıyor? / Ashgar Ali Engineer

İslam Devleti olur mu, olmaz mı? / Abdulhamid Ahdar

Âşûrâ İnqılabı'nı anlamak değil anmak hedef alınınca / Selahaddin Eş Çakırgil

İngilizler, "AB-ABD-Yahudi gücü"nün çöküşü ve Türkiye'nin kuşatılması/ Yusuf Kaplan

Adil el Beyati : İslamcılara fırsat verin!

2.Abdulhamid Modernleşmesi Dönemindeyiz!

İslamcılık Meselesini Iskalamamak için!...

Menar Müelliflerinden Reşid Rıza üzerine...

Çağa Nüfuz Edebilen Bir Fakih / Serdar Demirel

88 Yıl Sonra Kutlanacak Ne Kaldı?

"İslam Tunus'a Geri Geldi; Devrime Gazze Zemin Hazırladı!"

Açık konuşun kanaat önderleri / Ömer Karaoğlu

Yeni Anayasa ve "Müslümanca Duruş" / Faruk Köse

Küresel İsyanda Kapital ve Siyaset

Tevekkül Kerman ve Nobel Ödülü

Bulaç : "İslamcı entellektüeller maalesef memur oldu"

Yeni Bir Farz-ı Kifaye : Seküler İrşad

Otoriter laiklikten Liberal laikliğe / Dr.Serdar Demirel

Karmaşık Bir "Ortadoğu Buhranı" Eşiğinde / Selahaddin Eş Çakırgil
   
YAZARLAR  

Erhan Koç

Cengiz Duman

Mustafa Büyüksoy

Ömer Faruk Karataş

Adem İnce

Ferhat Özbadem

Nurullah Erkoç

Kalem sûresinde "Bahçe Sahipleri" kıssası
29/01/2014 - 10:36

SÖYLEŞİ  

'Türkiye İslam'ı sekülerleştirmemeli, sekülerliği İslam'laştırmalı' Mevlana Vahiduddin Han

Hindistanlı düşünür ve barış eylemcisi Mevlana Vahiduddin Khan geldiği Türkiye'de Timetürk'ün sorularını cevaplandırdı. Khan: 'Türkiye İslamı sekülerleştirmemeli, sekülerliği İslamlaştırmalı' dedi.

EDİTÖRDEN  

Islah ve İhya : Fikribeyan 3 yaşında

Mümin olmak: Bize bazı belli başlı görevler üstlenmemizi gerektirir. Bu görevler zaman ve şartlar ekseninde Öncül olma yönünden değişiklik gösterir. Çağımız putperestliğinin Doğu. Batı, Asya, Afrika gibi değişik coğrafyalarda değişik tezahürlerini görmemizi ve tahlil etmemizi iletişim araçları vasıtası ile kolayca tahlil etmemizi değerlendirmemizi sağlamaya yönelik ciddi bir iletişim çağı olduğu hesaba katılırsa biz Müslümanların bu iletişimden ve onun getirilerinden faydalarından mesul olduğumuz gerçeğini bize yansıtır.

İKTİBAS  

Prof.Dr.Yasin Aktay

Prof.Dr.Saffet Köse

Prof.Dr.Şinasi Gündüz

M.Beşir Eryarsoy

Prof.Dr.Ahmet Ağırakça

Prof.Dr.Tahsin Görgün

Prof.Dr.İbrahim Sarmış

Prof.Dr.Sönmez Kutlu

Prof.Dr.Hayri Kırbaşoğlu

Muhammed Abid Cabiri

M.Muhtar eş-Şankiti

Dr.Muhammed Ammara

"SÖMÜRGECİLİĞİN KEŞİF YOLU" ORYANTALİZMİN KLASİK SOSYOLOJİYE ETKİLERİ
05/02/2010 - 17:07

VİDEOLAR  

Şehid Seyyid Kutub belgeseli (Video)

"Gelenek ve Modernite arasında İslam" Ebubekir Sifil - R.İhsan Eliaçık (1)

"Gelenek ve Modernite arasında İslam" Ebubekir Sifil - R.İhsan Eliaçık (2)

"Gelenek ve Modernite arasında İslam" Ebubekir Sifil - R.İhsan Eliaçık (3)

"Gelenek ve Modernite arasında İslam" Ebubekir Sifil - R.İhsan Eliaçık (4)

"Gelenek ve Modernite arasında İslam" Ebubekir Sifil - R.İhsan Eliaçık (5)

 
 
Künye Günün Haberleri Sitene Ekle Ana Sayfa Yap Üye Ol Üye Girişi İletişim

Copyright © 2009 FİKRİ BEYAN
Sitemizdeki yazı, resim ve haberlerin her hakkı saklıdır.
İzinsiz, kaynak gösterilmeden kullanılamaz